طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

عنوان: راه های خرید مدلهای مبلمان اداری مدرن

انواع مبلمان اداری,خرید مبلمان اداریطراحی و چیدمان مبلمان اداری در دفاتر کار یکی از مهمترین عوامل در مطرح کردن نام شرکت و نشان دادن اعتبار است.امروزه شرکت های بزرگ دنیا تلاش می کنند با سفارش و خرید مبلمان اداری خاص و آنتیک نظر مراجعه کنندگان را به خود جلب کنند.

مبلمان اداری

قبل از خرید مبلمان طرح و مفهوم کلی دیزاین محل کار تعیین می شود. در مرحله بعد متناسب با طرح کلی اقدام به خرید مبلمان و لوازم دفتر کار می کنیم.مبلمان مدرن یا کلاسیک, رنگ مبلمان, طرح و جنس مبلمان از مهمترین عواملی است که در خرید انواع مبلمان اداری باید لحاظ شود.

مبلمان اداری

انواع صندلی های اداری از صندلی های مدیریتی شیک و مجلل گرفته تا صندلی کارمندی ساده و راحت می توانند با ظرافت انتخاب شوند و سهم زیادی در زیبایی محل کار داشته باشند. همچنین انواع میز اداری از میز های خاص مدیریتی گرفته تا میز کنفرانس و میز کارمندی و کانتر ها به دلیل در معرض دید بیشتر بودن بسیار اهمیت دارند. در بسیاری از ادارات میز پذیرش به عنوان اولین المان قابل رویت در دفتر بسیار حائز اهمیت است.

مبلمان اداری

پس از خرید میز و صندلی اداری به سراغ دیگر ملزومات اداری و وسایل و لوازم جانبی بروید. در این مرحله می توانید بر اساس رنگ و نقش و طراحی های اقلام موجود پیرامون خرید لوازم و تزیینات اداری تصمیم بگیرید.

مبلمان اداری مبلمان اداری

 

منبع: راهنمای خرید انواع مبلمان اداری

  • امیر امیر

عنوان: تاثیر رنگ مواد غذایی در تناسب اندام و زیبایی

بسیاری از مردم هر ساله در انتظار فصل شنا به سر می برند تا از نور پر حرارت خورشید استفاده کرده و علاوه بر فرار از خستگی قدری از فشار گرما بر بدن خود کم کنند؛ البته در این میان عده ای هم قصد شنا ندارند، بلکه در پی تغییر رنگ هستند.

این گروه ترجیح می دهند چند ساعت زیر نور خورشید بمانند تا رنگ پوست شان تغییر کند؛ غافل از اینکه پوست با قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید دچار آفتاب سوختگی می شوند و بعضا می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.آفتاب سوختگی یکی از تاثیرات مخرب نور خورشید بر بدن هنگام شنا در دریا و یا استخرهای روباز است که به التهاب‌ پوست پس از مواجهه‌ بیش‌ از حد با آفتاب گفته می شود. اشعه آفتاب دارای طیف مرئی و اشعه نامرئی ماورای بنفش و مادون قرمز است.

این دو اشعه نامرئی ممکن است سبب ایجاد سوختگی شوند. در اثر تابش آفتاب به سطح دریاها یا نقاط پربرف کوهستانی اشعه ماورای بنفش بیشتر منعکس و باعث سوختگی می‌شود.

برخی معتقدند که میزان اندک آفتاب سوختگی آسیبی به پوست نمی رساند اما متخصصان بارها هشدار داده اند که این طرز فکر اشتباه و آفتاب سوختگی در دوران کودکی و نوجوانی می تواند به سرطان پوست در دوران بزرگسالی تبدیل شود.


قرار گرفتن بیش از حد زیر نور آفتاب، ممکن است باعث سرطان پوست، پیری زودرس پوست و لک پوستی شود؛ هرچند تماس پوست بدن با نور آفتاب برای استحکام استخوان های بدن ضروری است، ولی تماس مداوم و بدون حفاظ در طولانی مدت می تواند عوارض بعضا جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

** نور خورشید
اشعهٔ مادون قرمز امواج فروسرخ دسته ‌ای از پرتوهای نامرئی خورشید هستند که بعد از برخورد با جسم موجب گرم شدن آن می‌شود و به همین دلیل است که وقتی در مقابل نور خورشید قرار می‌گیریم احساس گرما می‌ کنیم.


اشعه مادون قرمز نور خورشید حرارت و گرما تولید می کند و در صورت محافظت نکردن می تواند آسیب های زیادی به پوست وارد کند که از جمله آن آفتاب سوختگی است.اشعه ماورای بنفش (فرا بنفش) نیز در محدوده ای از طیف نور خورشید است که پس از طی میلیون ها کیلومتر از خورشید به ما می رسد. این قسمت از نور خورشید در محدوده بینایی انسان نیست و نمی توانیم آن را ببینیم به همین خاطر به آن نور تاریک نیز می گویند.این اشعه خود به سه دسته تقسیم می شود: UV-A,UV-B,UV-C . جو زمین شدت ورود اشعه را می گیرد. علاوه بر جو زمین عواملی چون گردوغبار، آلودگی هوا و ابرها نیز از شدت ورود اشعه می کاهند. به همین خاطر کوهنوردان در ارتفاعات کوه ها بیشتر در معرض تابش این اشعه هستند.

** آفتاب سوختگی و افزایش سرطان پوست
معاون مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام، گفت:اشعه آفتاب پس از برخورد با سطح شن و ماسه اثر بیشتری روی پوست می گذارد.دکتر نصیری کاشانی افزود: آفتاب سوختگی های دوران جوانی احتمال بروز سرطان های پوست را در بزرگسالی 8 تا 9 برابر افزایش می دهد.وی ادامه داد: بهترین ساعات شنا قبل از 10 صبح و پس از 5 بعدازظهر است و شنا کردن در دریا یا استخرهای روباز باید با ملاحظاتی انجام شود تا به پوست آسیب نرسد.

معاون مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در این ساعات میزان اشعه نور خورشید قابل قبول تر است، تاکید کرد: مردم خودشان را در معرض نور خورشید قرار ندهند و از گرفتن حمام آفتاب یا برنزه کردن پوست در سواحل و سولاریوم ها خودداری کنند.
نصیری تاکید کرد پیش از رفتن به شنا پوست بدن خود را به کرم های ضدآفتاب مناسب آغشته کنید تا سوختگی ناشی از نور آفتاب به حداقل برسد.

** استفاده از ضدآفتاب های مناسب
معاون مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام گفت: اگر در معرض آفتاب قرار می گیرید بهتر است از ضد آفتاب های مناسب برای بدن و صورت استفاده کنید. اما لازم نیست که SPF در کرم های ضدآفتاب را بالا ببریم. هرچه SPF ضد آفتاب بالاتر باشد، مواد محلول در چربی در آن بیشتر و تحمل استفاده برای مصرف کننده سخت تر می شود.

به گفته نصیری، برای ما ایرانی ها حدود 30 SPF کافی است .
وی با اشاره به این که زمانی که ضد آفتاب می زنیم نباید فکر کنیم که کاملا از اشعه خورشید محافظت خواهیم شد، گفت: زمان دوام کرم ضدآفتاب حدود 1.5 ساعت است و بعد از این مدت باید تجدید شود.نصیری، عرق سوز شدن را یکی دیگر از عارضه های فصل گرما اعلام کرد و گفت: این عارضه که در فصل گرما شاهد آن هستیم، بیشتر در نواحی چین های بدن مشاهده می شود.معاون مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام به مردم توصیه کرد در صورت امکان در ساعات اوج گرما در معرض نور خورشید قرار نگیرند تا دچار این عارضه نشوند.

  • امیر امیر

عنوان: زیباترین گلهای جهان

گل‌ها جزء زیباترین مخلوقات خدا هستند که دیدن زیبایی ظاهری، بوئیدن عطر دلپسند و لمس لطافت گلبرگ‌های‌شان بی‌شک احساسی عمیق و شگرف را به بشر هدیه کرده است. در این مطلب به سراغ تعدادی از این مظاهر زیبایی رفته‌ایم که با شکل عجیب و خاص خود بیننده را متحیر می‌کنند.

یک گلدان پر از گل هر مکانی را به شکلی باورنکردنی باروح و سرزنده می‌کند. اما واقعیت این است که هدف اصلی این زیبایی ما انسان‌ها نیستیم. شاید در وهله اول جذابیت گل‌ها نه برای چشمان زیبا پسند بشر، که برای آن دسته موجوداتی تهیه و تدارک دیده شده که وظیفه حفظ بقاء گونه آنها را بر عهده دارند.

بله منظورم حشرات یا پرندگانی هستند که جذب رنگ، شهد یا عطر و بوی گل شده و وظیفه‌ی خطیر گرده افشانی گیاهان را خواسته یا ناخواسته برعهده می‌گیرند. این وظیفه مبهوت کننده نتیجه تکامل شگفت‌انگیز در رنگ یا شکل گیاهان است که سعی در جلب توجه هر چه بیشتر دارند. بعضی که حتی پا را فراتر از این نهاده و در مسیر این انقلاب تکاملی، شکل و ظاهری عجیب به خود گرفته‌اند به طوری که شباهت‌های عجیبی به دیگر جانوران یا موجودات تمثیلی پیدا نموده‌اند.

در طبیعت شاید گل ارکیده از این نظر پیشتاز باشد. ارکیده یا گل ثعلب که در مناطق مرطوب و بویژه در جنگل‌های بارانی یافت می‌شود، گیاهی است با گونه‌های متعدد، به طوری که تعداد گونه‌هایش دو برابر پرندگان و چهار برابر پستانداران برآورد می‌شود. رنگ گل‌های ارکیده پر زرق و برق و پر جلوه بوده به طوری که حشرات و پرندگان را به راحتی جذب خود می‌کند، این گل‌ها در اصل نوید بخش شهدی خوش طعم و گوارا هستند.

اما در مورد اشکال عجیب آنها می‌توان گفت که روند تکامل این گیاه،  بر مبنای نیاز به گرده‌افشانی پی‌ریزی شده و از این روی در طول این تکامل عجیب، اشکالی خاص از این گل بوجود آمده‌اند که در نوع خود بسیار دیدنی و در عین حال خاص به شمار می‌روند. بعضی از این گل‌ها بیشتر میزبانی زنبورها را برعهده دارند و به همین دلیل باب طبع آنها آرایش یافته‌اند، در حالی که دیگر گونه‌ها در جهت گرده‌افشانی توسط مرغان شهد خوار یا دیگر گونه‌های حشرات تکامل پیدا کرده‌اند.

البته در کنار این نیاز طبیعی، رنگ مبهوت کننده و تنوع زیستی آنها، دیگر مخلوق این جهان یعنی بشر را نیز مجذوب خود کرده، چرا که انسان همیشه و در همه حال تشنه‌ی زیبایی بوده و خواهد بود. عاشقان حقیقی گل‌های ارکیده این گونه‌ی گیاهی را ارج می‌نهند، چرا که اشکال زیبای آن که به نوعی یادآور دیگر موضوعات و مفاهیم بوده، خود معجزه‌ای است از طبیعت که به شکلی باورنکردنی در قالب گل‌های رنگارنگ رخ نموده است.

  • امیر امیر

عنوان: باورهای اشتباه اما خواندنی و جالب!

چگونه ظاهر شیک داشته باشیم؟شاید بین افکار ما این‌طور شکل گرفته که خانم‌ها باید به خودشان رسیدگی کنند و همیشه آراسته باشند، اما آقایان هم از این قاعده مستثنی نیستند. آقایان هم مثل خانم‌ها باید به ظاهر خود رسیدگی کنند و آراسته باشند. آراسته بودن نباید به مهمانی و عروسی و… منحصر باشد. در تمام روزهای هفته لازم است که آراسته باشید.
چرا آراستگی مهم است؟
دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی صمیمی‌تر برگزار می‌شوند؛ این مسئله هم به لحاظ احساسی و هم به لحاظ فیزیکی صحت دارد. افراد معمولا به عزیزان و بستگانشان بیشتر توجه می‌کنند و بیشتر از نزدیک با هم گپ و گفت می‌زنند. همین موضوع باعث می‌شود کمتر به صفحه مانیتور، تلویز یون، کاغذ و… نگاه می‌کنند. در نتیجه و در مجموع، افراد زمان و تمایل بیشتری دارند تا به جزئیات ظاهر شما توجه کنند، به‌همین خاطر الان بهترین موقع سال برای رفع اشتباهاتی است که در آراستن ظاهر خود مرتکب می‌شوید.

اگر مرتکب هر کدام از اشتباهاتی می‌شوید که در ادامه خواهیم آورد، لازم نیست احساس بدی پیدا کنید، تنها کافی است تصمیم بگیرید که دیگر آن اشتباه را انجام ندهید. اکثر این اشتباهات نیازهایی هستند که تا بعد از دوران بلوغ به آنها توجه نمی‌شود، بنابراین هیچ یک از ما این شانس را نداریم که عادات خوب را زودتر در خود بسازیم و پرورش دهیم.


اشتباه اول: ریش و سبیل به‌هم ریخته

هیچ مشکلی در ارتباط با سبیل یا ریش پرپشت وجود ندارد، لااقل تا زمانی که خودتان از آن خسته نشوید، اما اگر درهم و ژولیده باشد، چطور؟ سعی کنید لبه‌های ریش و سبیل خود را هر روز مرتب کنید. حتما می‌دانید مردانی که ریش ندارند اگر یک روز صورت‌شان را اصلاح نکنند چقدر ژولیده و نامرتب به‌نظر می‌آیند. این اتفاق برای لبه‌های ریش شما هم می‌افتد. لازم نیست کار چندان خارق‌العاده‌ای انجام دهید.
فقط کافی است قیچی را بردارید و با کمک یک شانه حالت‌دهنده مناسب، به آرامی لبه‌های موی صورت‌تان را تمیز کرده و کل آن را به شکل مناسبی حالت دهید. فرق زیادی بین ریش مدل «چوب-برها» که خیلی فانتزی است با ریش نامرتب جنگلبانان وجود دارد که با آنکه طبیعی‌تر است، جذابیت کمتری دارد.
اشتباه دوم : ته ریش نامرتب

ته ریش خود را با ماشین اصلاح کوتاه می‌کنید؟ بله، مردانی که به ته ریش اهمیت می‌دهند باید بدانند که چطور آن را نگه دارند و به آن برسند. در سال۲۰۱۲ محققان دانشگاه New South Wales نقش موی صورت را در استنباط نسبت به جذابیت مردان موردبررسی قرار دادند. یافته‌ها نشان داد که مردم بیشتر تحت تاثیر ظاهر مردانی قرار می‌گیرند که ته ریش دارند تا مردانی که صورت‌شان را 6 تیغه اصلاح می‌کنند. با این حال، مردانی که این حالت را ترجیح می‌دهند باید بدانند که چطور به ته ریش خود رسیدگی کنند. برای آنکه ته ریش‌تان به چشم بیاید، باید آن را با ماشین اصلاح، مرتب کنید.
ته ریش داشتن به این معنا نیست که دیگر نیازی به تمیز و تنظیم کردن آن نخواهید داشت؛ این مسئله ممکن است شما را شلخته و ژولیده نشان دهد. برای آنکه چنین ظاهر نامرتبی نداشته باشید، باید سعی کنید ته ریش‌تان را مرتب نگه دارید. می‌توانید موقع تمیز کردن از شانه‌هایی با دندانه‌های کوتاه یا با محافظ استفاده کنید.
اشتباه سوم : ابروهای ژولیده

ابروها، یکی از مهم‌ترین اجزای صورت شما هستند. انسان‌ها با استفاده از ابروهای خود، حالت‌های مختلفی از خود بروز می‌دهند. یک جفت ابروی تمیز و آراسته و کاملا مجزا از هم شما را به گوینده بهتری تبدیل می‌کند. ابروهای تمیز و مرتب به شما کمک می‌کنند تا نسبت به افرادی که ابروهای به‌هم ریخته و ژولیده‌ای دارند، واضح‌تر و گشاده‌رو‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنید. مرتب کردن ابروها در خانه شاید کمی زمان ببرد اما نتایج خوبی خواهد داشت.
اشتباه چهارم : موی بلند بینی

گاهی پیش می‌آید که به‌راحتی بلند بودن موی بینی را نادیده می‌گیریم. واقعا 30ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد که به کمک یک ماشین اصلاح موهای بینی خود را تمیز کنید. آقایان! لطفا به‌ خاطر داشته باشید که هرچه قدتان بلندتر باشد، افراد بیشتری در معرض دیدن موهای بینی شما خواهند بود. این بدان معناست که خصوصا افراد قدبلند باید بیشتر حواس‌شان به موهای بینی‌شان باشد. به کمک ماشین اصلاح یا یک قیچی کوچک کاری کنید که دیگر کسی به‌جای تعریف از چهره زیبای‌تان به آن رشته‌های ژولیده و آویزان خیره نشود.
اشتباه پنجم : موی بلند گردن

اکثر سلمانی‌ها پشت گردن فرد را تمیز می‌کنند که در‌ واقع پسِ‌سر محسوب شده و آخرین مرحله از آرایش خواهد بود. افرادی که پسِ‌سرشان پرمو است، دوست دارند موقع اصلاح از این مسئله مطمئن شوند که موهای‌شان دیگر بلند نبوده و با موی پسِ‌سرشان یکی نیست و از پشت یقه لباس بیرون نمی‌زند. هر مردی می‌تواند در خانه، موهای پشت گردن خود را با ماشین اصلاح تمیز کند. امتیاز این کار در خانه آن است که به هر حال می‌توانید ظرف ۳۰‌ثانیه این کار را انجام داده و نیازی نیست کلی راه را تا آرایشگاه طی کنید. این کار، باعث یکدست شدن موهای پشت سر شده و مانع از آن می‌شود که موهای سر با موهای پشت گردن‌تان یکی شود.
اشتباه ششم : موی بالای گوش

قرار نیست وقتی موهای‌تان بلند می‌شود خود‌به‌خود برود پشت گوش‌های‌تان و تکان نخورد. اگر موهای‌تان آنقدر بلند شده که روی گوش‌تان را پوشانده، می‌توانید آن را کوتاه کنید یا به زیبایی مثل یک هلال دور گوش‌تان بیندازید. حالت ایده‌آل و مطلوبش آن است که هر دو گوش‌تان به‌خوبی معلوم باشد، اما اگر دوست دارید بخشی از آن را مخفی ‌کنید، این کار را با موهایی که انتهای‌شان به پشت گوش یا زیر آن می‌رسد، انجام دهید.
اگر با ابزار یا شانه مورد‌نظر نتوانستید این کار را بکنید، باید آن را با ماشین اصلاح مرتب کنید. خبر خوب این است که لازم نیست برای این کار حتما پیش آرایشگر بروید و وقت بگیرید تا موهای‌تان را تمیز و آراسته کند. ماشین اصلاح دارای شانه‌های مختلف با اندازه‌های گوناگون است که می‌توانید به کمک آنها، موهای اطراف گوش را کوتاه کرده یا آن را حالت بدهید.
اشتباه هفتم: موی بلند گوش

همان نظریه قبلی درباره موهای گوش هم صادق است، هرچند که این بخش جانبی صورت شماست و مثل بینی از روبه‌رو آنقدرها دید ندارد، اما بار دیگر به زمانی کمتر از یک دقیقه برای تمیز کردن آنها نیاز است، موهای گوش ظرف چند روز یا هفته رشد می‌کنند. به خاطر داشته باشید که تمیز کردن موهای دهانه گوش کافی بوده و نیازی نیست داخل آن بروید

  • امیر امیر

عنوان:عوارضی که کاشت ناخن ایجاد می کند! | اشتباهات متداولی که در تربیت کودکان اتفاق می افتد | ریش چه تاثیری در جذابیت پسران خواهد داشت | ده شگفت انگیز هابیت ها}

این مقاله درمورد اخبار بازیگران می باشد.

خودتان را هم دوست داشته باشید — اگر می‌توانید بچه‌ها را با وجود شلوغی‌هایی که می‌کنند دوست داشته باشید؛ اگر می‌توانید مادرتان را باوجود غرغرهایی که می‌کند دوست داشته باشید؛ اگر می‌توانید خواهر و برادرتان را بااینکه هیچوقت به حرفتان گوش نمی‌دهد دوست داشته باشید؛ اگر می‌توانید دوستتان را بااینکه فراموش می‌کند چیزهایی که قرض گرفته را پس بدهد دوست داشته باشید؛ در این صورت می‌دانید چطور می‌توان آدم‌هایی که کامل نیستند را دوست داشت. پس مطمئناً می‌توانید خودتان را هم دوست بدارید.

کارهای بکنید که در آینده از خودتان متشکر باشید — کارهایی که هر روز انجام می‌دهید مهمتر از کارهایی است که هرازگاهی انجام می‌دهید. آنچه امروز انجام می‌دهید مهم است چون یک روز از زندگیتان را به ازای آن می‌دهید. سعی کنید کاری باشد که ارزش آن را داشته باشد.

بخاطر همه مشکلاتی که ندارید، متشکر باشید — پولدار شدن دو صورت دارد: اینکه هر چه بخواهید داشته باشید و دیگری اینکه به آنچه که دارید راضی باشید. همین حالا قدردان همه چیز باشید و مطمئن باشید که با این روش از هر لحظه از زندگیتان لذت خواهید برد. خوشبختی زمانی می‌آید که دست از شکایت کردن درمورد مشکلاتی که داریم برداریم و بخاطر همه مشکلاتی که نداریم شکرگزار باشیم. و به خاطر داشته باشید، برای به دست آوردن روزهای خوب، باید با روزهای بد زندگی بجنگید.

برای تفریح کردن وقت کافی بگذارید — گاهی اوقات لازم است که چند قدم عقب بروید تا به همه چیز خوب نگاه کنید. هیچوقت نگذارید زندگیتان آنقدر با کار مشغول شود، ذهنتان آنقدر درگیر نگرانی شود، قلبتان آنقدر انباشته از ناراحتی‌ها و کینه‌های قدیمی شود که هیچ جایی برای تفریح کردن و لذت بردن نداشته باشید.

از کوچکترین چیزهای زندگی لذت ببرید — بهترین چیزهای زندگی رایگان هستند. می‌توانید از ساده‌ترین لجظات زندگی نهایت لذت و شادی را ببرید. تماشای غروب آفتاب یا وقت گذراندن با یکی از اعضای خانواده و هزاران لذت کوچک دیگر رایگان در اختیار شماست. از آنها لذت ببرید چون ممکن است یک روز که به عقب نگاه کنید متوجه شوید که چیزهای بزرگی بوده‌اند.

این واقعیت را بپذیرید که گذشته امروز نیست — اجازه ندهید گذشته حال و آینده شما را بدزدد. شاید به کارهایی که در گذشته کردید مفتخر نباشید اما اشکالی ندارد. گذشته گذشته است و قابل تغییر، قابل فراموشی یا پاک کردن از زندگیتان نیست. فقط باید آن را قبول کرد. همه ما دچار اشتباه می‌شویم، همه ما دچار مشکل می‌شویم و گاهی افسوس اتفاقات مختلف در گذشته‌مان را می‌خوریم. اما شما اشتباهاتتان نیستید، مشکلاتتان هم نیستید، و الان با قدرت شکل دادن به زمان حال و آینده‌تان اینجایید.

زمانی که باید بگذرید — همیشه موضوع ترمیم چیزی که شکسته است نیست. بعضی روابط و موقعیت‌ها قابل ترمیم نیستند. اگر بخواهید به زور آنها را به هم بچسبانید، همه چیز فقط بدتر خواهد شد. گاهی‌اوقات باید از نو شروع کنید و چیزی بهتر بسازید. قدرت نه فقط در توانایی ادامه دادن بلکه در توانایی شروع دوباره با لبخندی روی لب‌ و عشقی در دل پدیدار می‌شود.

 دراین مقاله درمورد ژست عکس بازیگران  اشاره ای شده است.

  • امیر امیر

 عنوان: جدیدترین ژست های عروس

این مقاله درمورد انتخاب بهترین آرایشگاه عروس می باشد.

عکس های عروسی از ماندگارترین لحظات در زندگی عروس و داماد به شمار می روند و عروس و داماد خوش عکس بودن آرزوی هر عروس و دامادی است.بالاخره روز عروسی فرا رسیده؛ روزی که خیلی وقت است منتظرش بوده‌اید و برای آمدنش کارهای زیادی را انجام داده‌اید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آرامش خود را حفظ کنید و برنامه‌ها را اجرا کنید. عروس خانم و آقا داماد؛ برای اینکه روز عروسی خوبی داشته باشید، باید چند نکته را به خاطر بسپارید:
توقع هر اتفاق غیرمنتظره‌ای را داشته باشید. هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد که در برنامه شما نبوده است. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و اتفاقات غیرمنتظره را بدون اینکه به برنامه اصلی آسیبی وارد کند، مدیریت کنید.

سعی نکنید تا همه کارها را خودتان زیر نظر داشته باشید. اجازه دهید تا اطرافیانتان اداره امور آن روز را به عهده داشته باشند و شما تنها لذت ببرید. لازم نیست که شما مراقب باشید به همه مهمان‌ها رسیدگی کامل می‌شود یا نه. اجازه دهید تا مادرتان این کار را انجام دهد. هیچ یک از مهمان‌ها توقع این کار را از شخص شما ندارند.اگر هر لحظه‌ای در طول این روز احساس کردید که دچار استرس شده‌اید نفس عمیقی بکشید و تنها به این فکر کنید که این روز یک بار در زندگی شما اتفاق می‌افتد و باید بهترین روز زندگی شما در خاطره خودتان و همه باشد. پس سعی کنید استرس را از خودتان دور کنید.

اگر محصول جدیدی به شما پیشنهاد شود و می خواهید آنرا امتحان کنید، چند ماه قبل این کار را انجام دهید تا اگر پوست تان به آن واکنش نشان داد، آن نشانه ها در روز بزرگ زندگیتان نباشد.این مورد برای شما جزو الزامات است که آرایش تان را در نور طبیعی امتحان کنید تا بتوانید یک آرایشِ کامل و بی نقص داشته باشید. آیینه را روبروی پنجره ای که نورگیر است بگذارید تا نور خورشید مستقیماً به صورت تان بتابد.

برای آرایش عروس اول مرطوب کننده، سپس پرایمر و در نهایت فاندیشن را بزنید. ولی بین هر کدام 5 دقیقه فاصله بیاندازید تا هر کدام از آنها خوب جذب پوست تان بشود.چند لایه ی نازک از کرم پودر خیلی خیلی بهتر از یک لایه ی ضخیم است. یک لایه ی نازک از کرم زیرسازی، یک لایه کانسیلر و یک لایه ی نازک کرم پودر برای ایجاد آنچه شما می خواهید ایده آل است.و در نهایت به خاطر داشته باشید که هر چقدر شما آرام‌تر باشید اطرافیانتان هم آرام‌ترند و می‌توانند کمک بیشتری به شما بکنند.

در این مقاله درمورد انتخاب بهترین آتلیه عروس اشاره ای شده است.

  • امیر امیر

 عنوان: نکات مهم برای کسب اقامت دائم دانشجویان دارای ویزای تحصیلی آلمان  

این مقاله درمورد مهاجرت به آمریکا می باشد.

تحصیل در آلمان : در ابتدا باید نسبت به قوانین مهاجرتی که کشور آلمان برای دانشجویان وضع کرده اطلاعات کافی داشته باشد و در این مورد به روز باشید.مسئله مهم دیگر این موضوع است که باید نسبت به مراحل انجام کارتان برای اخذ اقامت دانشجویی و یا رفت و آمد به آلمان آشنایی کامل داشته باشد تا در برنامه زمانی تان مشکلی ایجاد نشود.برای تحصیل در آلمان، بهتر است در کشور خود به‌موقع به جمع آوری اطّلاعات مورد نیاز بپردازید، مثلاًَ اطّلاعاتی درباره‌ی روادید دانشجویی.آغاز هر کاری همیشه دشوار است پس صبور باشید.اصولاً راه تحصیل در مراکز آموزشی آلمان بر روی تمام خارجی‌ها گشوده‌است به شرط این‌که متقاضی شرایط لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی را داشته باشد. بخش روابط بین‌الملل (Akademisches Auslandsamt) درهر دانشگاهی مسئول ارزیابی مدارک و شرایط متقاضی  برای صدور پذیرش تحصیلی است.

متقاضیانی که آخرین مدرک تحصیلی‌شان در آلمان به رسمیّت شناخته نمی‌شود، این امکان را دارند که با گذراندن دوره‌ی کالج سطح علمی خود را به سطح متقاضیان ورود به دانشگاه برسانند. متقاضی تحصیل در آلمان می‌تواند برای جمع‌آوری اطّلاعات مورد نیاز پیرامون تحصیل در آلمان، رشته‌های تحصیلی ومیزان معلومات لازم در زبان آلمانی  به موسّسه‌ی تبادلات دانشگاهی (آکادمیک) آلمان(DAAD) در کشور خود مراجعه نماید.  دانشجویان می‌بایست مدرک زبان معتبری ارائه‌ دهند که برای صدور پذیرش دانشجویی ضروری است. برای ارزیابی سطح زبان آلمانی و دریافت مدرک مورد نظر آزمون‌های گوناکونی برگزار می‌شوند که داوطلب می‌تواند در یکی از آنها شرکت کند. تنها دانشجویان رشته‌های بین‌المللی نیازی به ارائه‌ی مدرکی که دال برسطح معلومات زبان آلمانی باشد، ندارند. زبان مورد نیاز برای این دسته از دانشجویان زبان انگلیسی است.در ادامه نکات جدیدی از سایت سفارت آلمان در ایران در خصوص روادید دانشجویی آورده شده که بسیار حائز اهمیت است.

نکات جدید در خصوص روادید دانشجویی

بررسی درخواست روادید دانشجویی در حال حاضر بین 5 الی 10 هفته زمان می برد. لطفاً تنها در صورتی برای ترم زمستانی اقدام نمائید که بین وقتی که از سفارت گرفته اید و شروع ترم دانشگاه حداقل 5 هفته فاصله زمانی وجود داشته باشد.
در غیر این صورت حضور به موقع برای شروع ترم دانشگاهی امکان پذیر نخواهد بود. سفارت تصمیم دارد درخواست هایی که کمتر از 5 هفته پیش از شروع ترم به باجه مربوطه ارائه می گردند را نپذیرد.
ارائه درخواست برای ترم تابستانی 2016 همراه با فرم درخواست پذیرش uniassist، تأییدیه دریافت درخواست ثبت نام و یا تأییدیه (موقت) پذیرش همچنان امکان پذیر است.

برای تحصیل در آلمان چه باید کرد؟

نخستین گام در این‌راه جمع‌آوری اطّلاعاتی است در مورد: شرایط تحصیل در آلمان ، سطح معلومات مورد نیاز در زبان آلمانی، چگونگی دریافت روادید دانشجویی و اجازه‌‌ی اقامت در کشور آلمان. متقاضی می‌بایست سطح معلومات خود در زبان آلمانی را با ارائه‌ی مدرکی معتبر به اثبات برساند. داوطلبانی که هدفشان تحصیل در رشته‌های بین المللی است، از این قاعده مستثنی هستند. یکی از شرایط لازم برای تحصیل این گروه از دانشجویان، تسلّط کافی به زبان انگلیسی است.

چگونه سطح معلومات متقاضی در زبان آلمانی سنجیده می‌شود؟

برای تحصیل در مراکز آموزش عالی آلمان، ارائه‌ی مدارکی که نشان‌دهنده‌ی تسلّط کافی داوطلب به زبان آلمانی است، ضروری است. تنها داوطلب‌هایی که قصد تحصیل در رشته‌های بین‌المللی را دارند، از این قاعده مستثنی هستند. برای دریافت این مدارک می‌توان در آزمون‌های زبان ویژه‌ای که هم در ایران و هم در آلمان برگزار می‌شوند، شرکت کرد.

ارائه چه مدارکی برای تحصیل در آلمان ضروری است؟ مهمترین مدرک روادید دانشجویی است. برای متقاضیان تحصیل در آلمان سه نوع روادید وجود دارد :

روادیدی که فقط برای فراگیری زبان در آلمان صادر می‌شود (Sprachvisum) روادید متقاضی تحصیل ( Studienbewerbervisum) روادید دانشجویی ( Visum zu Studienzwecken)

تنها داشتن روادید دانشجویی امکان اقامت و تحصیل دانشجویی در آلمان را فراهم می‌سازد. متقاضی می‌بایست افزون‌بر روادید دانشجویی،  گذرنامه‌ی معتبر و اصل مدارک ( کارنامه‌های‌) تحصیلی خود را نیز ارائه دهد. نحوه‌ی پذیرش دانشجو در رشته‌های گوناکون چگونه است؟بخش روابط بین الملل دانشگاه‌ها  (Akademisches Auslandsamt)و مرکز اصلی  توزیع سهمیه‌ی دانشجویی (ZVS) ، مسئولیّت توزیع جواز دانشجویی در رشته‌های گوناکون را به عهده دارند. پذیرش تحصیلی تنها زمانی صادر می‌شود که متقاضی دارای جواز ورود به مراکز آموزش عالی(Hochschulzugangsberechtigung) باشد. پس از دریافت همه‌ی این مدارک، متقاضی می‌تواند در مراکز آموزش عالی نام‌نویسی(Einschreibung) کند.

متقاضی می‌باید خود را پس از ورود به آلمان نزد چه اداره‌هایی معرّفی کند؟

مهمترین اداره‌، اداره‌ی خارجی‌ها (Ausländeramt)و اداره‌ ثبت احوال  (Einwohnermeldeamt) است. داوطلب تحصیل در آلمان می‌باید در اداره‌ی خارجی‌ها مدارکی ارائه دهد که دال بر تأمین هزینه‌ی تحصیل دانشجو در آلمان ‌باشند. اجازه‌ی اقامت دانشجویی در آلمان تنها برای یک سال صادر می‌شود و باید هر ساله تمدید شود.

آیا کارنامه‌ها‌ی تحصیلی و دیگر مدارک باید تأیید شوند؟

برای درخواست تحصیل در آلمان می‌بایست  تمام مدارک و کارنامه‌های متقاضی نخست ترجمه و سپس به‌طور رسمی تأیید شوند. برای درخواست پذیرش، تنها به ترجمه‌ی تأیید شده‌ی این مدارک نیاز است. نکته‌ی مهم : هیچ‌گاه اصل مدارک خود را تحویل ندهید.  ارایه ترجمه‌ی تایید شده‌ی مدارک کافی است.

آیا دانشجو می‌‌بایست خود را بیمه‌ی درمانی کند؟

دانشجویان آلمانی و دانشجویان سایر کشورها زیر پوشش شرکت‌های بیمه‌ی خدمات درمانی دولتی  (gesetzliche Krankenkasse)  قرار می‌گیرند. حق بیمه‌ی دانشجویی تقریبا ۵۰ یورو در ماه است.

چه مقدار پول برای تحصیل در آلمان لازم است؟ هزینه‌ی زندگی در آلمان بالاست. میزان مخارج زندگی دانشجویی در آلمان بستگی زیاد به شهری دارد که دانشگاه در آن واقع ‌است. در بیشتر ایالت‌ها، دانشجویان هنوز شهریه‌ای به دانشگاه نمی‌پردازند. ولی دانشجو برای تامین مخارج زندگی‌‌اش می‌باید ماهیانه در حدود ۶۶۰ یورو پول داشته ‌باشد.

دانشجو کجا و چگونه می‌تواند جایی برای زندگی پیدا کند؟ از طریق روزنامه‌ها، آگهی‌ها یا تابلوهای اعلانات. آپارتمان‌های اشتراکی(Wohngemeinschaft) یا خوابگاه‌های دانشجویی(Studentenwohnheim) امکانهای خوبی برای زندگی مناسب دانشجویی هستند. بعلاوه اداره‌ی امور صنفی و فوق برنامه‌ی دانشجویی (Studentenwerk)  وبخش روابط بین‌الملل دانشگاه مربوطه   (Akademisches Auslandsamt) هم در یافتن مکانی برای زندگی، به دانشجویان کمک می‌کنند.

آیا دانشجو در آلمان برای کارکردن نیاز به اجازه‌ی کار دارد؟ خیر، امّا در این مورد محدودیّت‌هایی وجود دارد. دانشجویان کشورهای غیرازاعضای اتّحادیّه‌ی اروپا، مجازند  تنها ۹۰ روز در سال کار کنند. از سوی دیگر در برخی ایالت‌ها، این دانشجویان اجازه دارند تنها در تعطیلات بین دو نیم‌سال تحصیلی کار کنند.

یکی از را ه های مهاجرت به آلمان تحصیل درآلمان می باشد.

مهاجرت به ایتالیا , مهاجرت به اروپا , مهاجرت به هلند ,مهاجرت به نروژ , مهاجرت به اروپا

  • امیر امیر

عنوان : معرفی وب سایت های با اعتبار خرید کاندوم زنانه در تهران

انواع کاندوم زنانه و مراکز خرید کاندوم

کاندوم زنانه غلافی برای جلوگیری از بارداری و بیماریهای جنسی است.این وسیله به شما در زمینه جلوگیری از بارداری های ناخواسته و بیماریهای مقاربتی مانند HIV جلوگیری می کند.این موضوع ایده خوبی است که شما به درکی برسید که چرا به عنوان یک زن به کاندوم زنانه احتیاج دارید.برخی از زنان ترجیح می دهند که خودشان از کاندوم زنانه استفاده کنند و این مسئولیت را خود به گردن بگیرند تا اینکه اسن موضوع را به آقایان واگذار کنند تا شاید رسک کمتری را برای بارداری های ناخواسته و بیماریهای جنسی متحمل شوند.اگر چه که کاندوم زنانه به راحتی کاندوم مردانه در دسترس نمی باشد و حتی قیمت آن اکثر اوقات گرانتر می باشد.شما می توانید معمولا این نوع از کاندوم را از طریق کلینیک های امور جنسی و مراکز مراقبت های بهداشتی تهیه نمایید.البته برخی از فروشگاه ها نیز این نوع کاندم (کاندوم زنانه) را برای فروش دارند و لی یکی از بهترین راه های خرید کاندوم زنانه استفاده از فروشگاه های آنلاین کاندوم می باشد.البته برای خرید اینترنتی انواع کاندوم معتبر بودن فروشگاه را به عنوان اولین موضوع در نظر بگیرید.

انواع کاندوم های زنانه که در دسترس است

کاندوم زنانه در 130 کشور جهان در دسترس قرار دارد.این نوع از کاندوم به عنوان نسل دوم کاندوم یا "FC2" شناخته می شود.کاندوم زنانه در کشور های مختلف یا نام های متفاوت فروخته می شود.برخی از این نامها عبارتند از :

Femidom - Dominique - Femy - Myfemy

- Protectiv - Elegance - Della and Care

جنسی که (FC1 (Female Condom 1 از آن شاخته شده بود پلی اورتان بود.ساخت کاندوم زنانه از این جنس یه دلایل معدودی باعث نارضایتی مردم و عدم خرید این محصول شد.اما (FC2 (Female Condom 2 که در حال حاظر برای خرید و استفاده در بازار وجود دارد با استفاده از لاتکسی به نام نترل ساخته شده است و جایگزین مناسبی برای FC1 بوده است.امروزه این محصول در طرح های متنوعی برای فروش در دسترس همگان قرار دارد.

میزان فروش کاندوم زنانه در کشورهای توسعه‌یافته اندک بوده، در حالی که در کشورهای در حال توسعه میزان فروش در حال افزایش است که به برنامه تنظیم خانواده و برنامه‌های مرتبط با بیماری ایدز مربوط می‌شود.تنها نوع کاندوم زنانه موجود در بازار به نام FC به فروش میرسد.غلافی از جنس پلی اورتان است که در هر انتهای خود حلقه ای قابل انعطاف دارد.حلقه باز کاندوم زنان بیرون واژن باقی می ماند و حلقه داخلی بسته و مثل دیافراگم زیر سمفیز قرار می گیرد.اثر کاندم زنانه در حفاظت از انتقال بیماری های جنسی نسبت به کاندوم مردانه کمتر است اما در هر حال کاندوم زنان نسبت به ویروس های ایدز ٬ سیتومگالوویروس و هپاتیت B غیر قابل نفوذ است . شانس جابجایی و لیز خوردن آن کمتر از کاندوم مردانه است (۳% در مقابل ۸-۳%) اما متاسفانه میزان حاملگی با آن بیشتر از کاندوم مردانه است.

نحوه کارکرد کاندوم زنانه

کاندوم زنانه به شکلی آزادانه درون واژن قرار میگیرد.طول کاندوم در حدود 17 سانتی متر است و با وجود این نوع کاندوم می توان از بارداری های ناخواسته و یا بیماریهای مقاربتی مانند HIV و STIS (عفونت های دستگاه تناسلی) جلوگیری کرد.کاندوم زنانه را می توان تا هشت ساعت قیل از رابطه جنسی نیز قرار داد و این موضوع دقیقا بر عکس کاندوم مردانه است که شما باید آن را دست قبل از برقراری رابطه استفاده نمایید.این موضوع که شما از چند ساعت قبل از رابطه میتوانید کاندوم را استفاده کنید باعث اطمینان خاطر شما و داشتن رایطه ای به دور از استرس می شود.

نحوه استفاده از کاندوم زنانهکاندوم زنانه,انواع کاندوم زنانه,کاندوم

بعد از خرید کاندوم زنانه شما مطمئنا می توانید نحوه استفاده از این محصول را درون جعبه پیدا کنید.چنان چه نتوانستید نحوه استفاده از کاندوم را درون جعبه پیدا کنید, میتوانید با صحبت با یک پزشک و یا مشاور سلامت جنسی از نحوه استفاده از کاندوم زنانه اطلاعات کسب کنید.در ادامه چند نکته مهم در ارتباط با استفاده از کاندوم زنانه آورده شده که دانشتن این نکات باعث می شود تا رابطه ای سالم تر و بدون استرس را تجربه کنید.

در ابتدا قبل از استفدا تاریخ انقضا کاندوم را بررسی نمایید تا از لحاظ مشکلی نداشته باشد.
سعی کنید کاندوم زنانه را به دقت و آهسته از بسته بندی خود خارج نمایید تا امکان آسیب دیدن کالا کمتر باشد. همچنین سعی کنید برای باز کردن بسته بندی از دندان و یا ناخن های بلند و اشیای که باعث آسیب زدن به کاندوم می شود استفاده نکنید.
سعی کنید در صورتی که نسبت به نحوه استفاده و قرار دادن کاندوم آگاهی ندارید از روی کاتالوگ موجود درون جعبه استفاده نمایید و در صورت نبودن راهنما از مشورت یک پزشک یا مشاور استفاده نمایید.
از هر کاندوم زنانه برای یک مرتبه استفاده نمایید.

نکته : به یاد داشته باشید استفاده همزمان از کاندوم زنانه و مردانه در یک رابطه تنها باعث پارگی کاندوم ها و به وجود آمدن یک رابطه جنسی پر خطر می شود.

اگر کاندوم زنانه پاره شود چه باید کرد؟

هرچند که بسیار بعید است که در حین رابطه کاندوم زنانه پاره شود مخصوصا اگر در باز کردن بسته بندی و نحوه استفاده آن مانند دستورالعمل کاتالوگ عمل کرده باشد.با این حال در مواردی کم کاندم زنانه نیز مانند کاندوم مردانه امکان پاره شدن دارد.برخی از دلایل پاره شدن کاندوم می تواند : وجود پارگی در کاندوم از قبل از باز شدن بسته بندی, نحوه قرار دان و استفاده اشتباه از کاندوم, تمام شدن تاریخ انقضای کاندو و فاسد بودن آنخطری که بعد از پاره شدن کاندوم زنانه وجود دارد احتمال ابتلا به بیماریهای عفونی و یا بارداری ناخواسته می باشد.

در صورت پاره شدن کاندوم بهتر است با استفاده از آزمایشات مخصوص از سلامت جنسی خود مطمئن شوید.شما می توانید این آزمایش را حدودا 10 روز بعد از رابطه انجام دهید.بهتر است که آزمایشات را 3 ماه بعد نیز دوباره انجام دهید و از نتایج آن آگاه شوید.این موضوع به این دلیل است که بیماریهای عفونی دستگاه تناسلی در فاصله های زمانی مختلف علائم خود را بروز میدهند.

انجام پروژه های دانشجویی

  • امیر امیر

عنوان: راه های انتخاب لباس تور بسیار شیک و مدرن

بازدید کنندگان عزیز می توانند از منوی بالای سایت قسمت مراکز تشریفات عروسی آرایشگاه های مورد نظر خود در شهر مربوط به خودشان را پیدا کنند . برای راحتی شما این مراکز به تفکیک شهر و استان قرارداده شده اند .کلمه آرایش که در واقع در برابر کلمه پیرایش قرار دارد به معنای اضافه کردن می باشد.کلمه پیرایش نیز به معنای کم کردن میباشد.هرچند هردو در درعموم مردم در قالب زیبا شدن ظاهر می باشد.در دنیای امروز که آراستگی به عنوان اصل اول روابط اجتماعی شناخته میشود به راحتی نمی توان از بحث آرایش و پیرایش گذر کرد.مجموعه عملیات آرایش و پیراش به کارهای گفته می شود که باعث تغییر و زیباتر شدن مو و صورت فرد می شود.البته در ایران آرایش را برای زنان و لغت پیرایش را بیشتر برای مردان استفاده می کنند.آرایش کردن از زمان های دور در میان مردم باب بوده است.

این موضوع امری طبیعی به نظر می رسد, زیرا میل به زیباتر شدن در همه انسان ها در همه دوران ها وجود داشته است و دارد.البته در زمان های مختلف و در قوم ها و فرهنگ های مختلف فاکتور های زیبایی بسیار متفاوت بوده است اما هدف افراد با هر فرهنگ و سبکی زیباتر شدن بوده است.در دنیای امروز نیز آرایش در فرهنگ ها و قوم های مختلف متفاوت است.البته این تفاوت نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است و بعضا سبک های ترکیبی از دو فرهنگ مختلف با هم ترکیب میشوند و مورد استفاده خانم ها قرار میگیرد.یکی از اتفاقات دنیای مدرن گذشتن از مرزها و محدودیت های گذشته است.که در زمینه مد و زیبایی این موضوع را می توان به وضوح مشاهده کرد.در انتخاب آرایشگاه عروس دقت کنید.

هنگامی که صحبت از آرایش می شود ناخودآگاه ذهن انسان به سمت بانوان جلب می شود.مطمئنا شما نیز این موضوع را تایید میکنید که همه خانم ها از تغییر در لباس, آرایش مو, آرایش صورت و در کل مد لذت میبرند.زن ها بر خلاف مردها برای پوشش و ضاهر خود اهمیت زیادی قائل هستند و زمان بیشتری را برای زیباتر شدن صرف میکنند.این موضوع یعنی علاقه به زیبایی در زنان به صورت فطری و باطنی از ابتدای بشریت وجود داشته است.پس آرایش در زنان بسیار مهمتر و ملموس از مردان است.حال اگر برای خانم ها پای مهمانی و عروسی در میان باشد موضوع حساس تر می شود.مهمانی یا مراسم عروسی که به آن دعوت می شوید هیچوقت به اندازه مراسم عروسی خودتان خاص و مهم نمی شود.مطمئنا زیباترین عروس بودن, برای هر عروس خانمی به عنوان یک آرزوی بزرگ به شمار می رود.پس سعی کنید تا در این شب در مقابل چشم دیگران بهترین باشید.موضوع مهم دیگر این است که هر عروسی در روز عروسی اش، بیش از هر زمان دیگری در زندگی خود جلوی لنزهای دوربین های عکاسی قرار می گیرد. بهتر است برای هر چه بهتر به نظر رسیدن در مقابل دوربین ها، تمام تلاش خود را بکنید.مسئله چطور دیده شدن از لنز دوربین ها را دست کم نگیرید زیرا اهمیت آن را در آینده و بعد از دیدن عکسها و فیلمهای عروسیتان متوجه خواهید شد.پس سعی کنید برای شب عروسی بهترین انتخاب ها را برای لباس عروس, آرایش عروس, دسته گل و ... داشته باشید تا بهترین شب را تجربه کنید و در آینده نیز از خاطرات و تصاویر آن لذت ببرید.در ادامه نکاتی را برای آرایش شب عروسی برای شما آماده کرده ایم تا بتوانیم کمکی به بهترین بودن شما در شب عروسی تان کرده باشیم. 
نکات تاثیر گذار در آرایش عروس و معیار های انتخاب آرایشگاه عروس

با آرایش خوب و زیبا آشنا باشید

هنگام مراجعه به چند آرایشگاه و مشاهده عروس ها و آلبوم های مختلف شاید کمی گیج شوید و از خودتان بپرسید:«از کجا بفهمم کدام آرایشگر کارش بهتر است؟» در اینجا چند فوت کوزه گری را به شما یاد می دهیم تا با نگاه تخصصی تری عروس ها را ببینید و با اطمینان بیشتر آرایشگرتان را انتخاب کنید. پس به این معیارهای آرایش خوب و متناسب با شکل صورت توجه کنید.رنگ آرایش هر فردی به رنگ چشم، مو و پوست بستگی دارد و آرایش عروس تا حدودی سلیقه ای ست. بنابراین به سلیقه آرایشگر دقت کنید.کرم پودرها و رژ گونه هایی به رنگ هلویی، صورتی چرک، طلایی ، بژ و مسی برای پوست های تیره و برنز مناسب تر هستند. بهتر است پوست های روشن رنگ های تند تری داشته باشند. اگر متوجه شدید که آرایشگر، یک عروس سفید پوست را با رنگ های صورتی کمرنگ و طلایی آرایش کرده بدانید که در کارش زیاد وارد نیست چون این رنگ ها صورت را بی حال نشان می دهند.هنر آرایشگر خوب این است که صورت های چاق و گرد را لاغر ترکند. در این حالت با کارکردن روی گونه ها، زیر گردن و غبغب ، صورت کشیده تر به نظر می آید.آرایش صورت های کشیده و لاغر باید طوری باشد که استخوان گونه ها بیش از حد بیرون نزند. انتخاب رژ گونه های خط دار برای این صورت ها اشتباه محض است و از بی تجربگی آرایشگر حکایت می کند.یک آرایشگر حرفه ای به خوبی می داند که باید چشم های درشت و برجسته را با سایه های تیره آرایش کند تا برجستگی چشم ها کمتر شود. این روزها گریمور های با سلیقه برای آرایش بخش پایینی چشم از خط چشم استفاده نمی کنند و به جای آن چشم را با سایه های سیاه یا دودی آرایش می کنند تا چشم های عروس آرایش شیک و امروزی تری داشته باشد.فردی که چشم های ریز دارد باید برای آرایش چشم های او از سایه های روشن استفاده شود و بهتر است سایه ها به هم متصل نباشند تا چشم ها بازتر به نظر بیایند. در مورد افرادی که چشم های درشت دارند هم استفاده از سایه های تیره برجستگی چشم ها را کاهش می دهد.

رنگ پوست, برنزه یا طبیعی؟

امروزه بسیاری از عروس های ایرانی دوست دارند در روز عروسی پوستی برنزه یا طلایی داشته باشند ، توصیه ی ما به این دسته از عزیزانی که پوست سفیدی دارند این است که این کار را انجام ندهند تا هم در روز عروسی شان طبیعی باشند وهم در آن روز پوستی سرخ ، ورم کرده ، کک و مک زده و تاول زده نداشته باشند. ضمنا یادآوری می کنم که داشتن پوست سفید در نژاد ایرانی یک موهبت به شمار می آید که باید قدرش را بدانید . هم چنین عروس خانم های گندمی یا سبزه که دوست دارند کمی پوست شان را خوش آب و رنگ تر کنند باید بدانند پوست کسانی که حمام رنگ می گیرند درروز عروسی به لباس عروس رنگ خواهد داد . پس حداقل یک هفته قبل از عروسی اقدام به این کار بکنید تا رنگ پوست تان تثبیت شود . ضمنا یادتان باشد که برای آفتاب گرفتن نیز باید حداقل از سه الی چهار هفته قبل اقدام کنید تا برای روز عروسی دچار آفتاب زدگی و سوختگی نشوید . به خاطر داشته باشید که برنزگی بیش از حد بد است و این که پوست عروس مثل لبو سرخ یا مثل شب سیاه رنگ باشد اصلا زیبایی ندارد.

مراقبت از پوست قبل از عروسی

اگر لباس‌ عروسی‌تان قرار است بدون آستین یا پشت باز باشد، بهتر است از همین حالا رفتن به استخر سرباز را فراموش کنید و حتی در خانه هم ضدآفتابی با spf مناسب روی پوستتان بمالید. پوست صورتتان را فراموش نکنید چون پوشاندن تیرگی‌هایی که در اثر نور آفتاب به وجود آمده، آنقدرها هم کار راحتی نیست.8 ساعت در شبانه روز بخوابید. کم‌خوابی پوستتان را خراب می‌کند، زیر چشم‌هایتان دو حلقه تیره رنگ می‌اندازد و باعث کاهش حافظه می‌شود. اگر برنامه‌ریزی برای عروسی خسته تان کرده و چیزی نمانده که از پا دربیایید، شاید بد نباشد چند جلسه ماساژتراپی را امتحان کنید. درضمن قرارتان با متخصص پوست را از یاد نبرید.اصلا سراغ پاکسازی عمقی پوست نروید. اگر دستورالعمل ماه‌های قبل را رعایت کرده باشید،امروز پوستتان شاداب و درخشان است و هیچ لک یا جوشی روی آن دیده نمی‌شود. به صورت متناوب (تند، کند، تند) ورزش کنید تا بیشتر انرژی بسوزانید و سریع‌تر روی فرم بیایید.اگر بخواهید سیاهی‌ها و حلقه‌های زیر چشم  همچنین لک‌های پوستی را بپوشانید بهتر است سراغ کانسیلرهای ضدآب بروید تا با عرق کردن پوست به راحتی پاک نشوند، چون در غیر این صورت با پاک شدن کانسیلر، رنگ یکنواخت پوست هم خراب می‌شود.  یادتان باشد مواد آرایشی پودری و ضدآب خیلی ترکیب خوبی نمی‌دهند و استفاده همزمان آنها نمی‌تواند در زیبایی چهره شما مخصوصا در گرمای تابستانی نقشی داشته باشد.

مدل موی عروس,تاثیر گذارترین در چهره عروس

اگر به موهای جمع و رو به بالا علاقه مندید و این مدل مو به شما می آید یه یاد داشته باشید در این مدل شما باید طوری از تور و تاج تان استفاده کنید که مدل موی بسته شما به خوبی جلوه کند و نیز گوشواره و گوش تان پوشیده نشود . پس با آرایشگرتان چند نمونه تور تست کنید و زیباترین تور روی سرتان استفاده کنید .البته مدل موی باز برای عروس هایی که گردن باریک و استخوانی دارند زیبا تر است و با کمی حالت دادن به موها بهترین مدل مو در تالار عروسی تان خواهید داشت . البته اگر مدل موی باز انتخاب کردید با بابلیس و بیگودی طرح زیبایی برای موهای خود ایجاد کنید و نیز تافت و اسپری حالت دهنده  استفاده کنید تا موهای تان تا پایان مراسم در تالار عروسی ثابت بماند .برای کسانی که موهای بلند دارند مدل موهای شینیون شده پیشنهاد می شود و اگر موهای شما به اندازه کافی بلند نیست می توانید از موهای اضافی (اکستنشن) استفاده کنید . همچنین از مدل موهای جمع و رو به بالا استفاده کنید چرا که این مدل مو یکی از راحت ترین مدل موها برای شینیون سر عروس است.هر تغییری که می خواهید در مو بدهید مثل کوتاهی، رنگ، مش، دکلره و اکستنشن، باید از قبل به فکر باشید. کوتاهی و رنگ را حد اقل دو هفته قبل و اکستنشن و دکلره را باید حد اقل یک ماه قبل انجام بدهید.از چند هفته قبل به طور منظم از حالت دهنده ها و ویتامینه های خوب استفاده کنید و موها را آماده کنید.موهایتان را روز قبل از عروسی بشویید، نه صبح روز عروسی، موهای تازه شسته شده خوب مدل نمی گیرند و تارهای کوتاه تر در هوا معلق می شوند.
نکات مهم انتخاب آرایشگاه عروس

سبک آرایشتان را از قبل مشخص کنید

در آرایشگاه‌های بزرگ معمولا چند آرایشگر مختلف کار آرایش عروس را انجام می‌دهند که هر کدام آلبوم‌ها و قیمت‌های مختلفی دارند. گروهی از آرایشگران، عروس‌ها را بسیار غلیظ آرایش می‌کنند، سایه‌های رنگی به‌کار می‌برند و چشم‌ها را خیلی می‌کشند. این آرایش ها به سبک «خلیجی» معروف است. اما دسته‌ای دیگر از آرایشگران که این روزها طرفداران بیشتری دارند عروس‌ها را ساده‌تر و به سبک «اروپایی» آرایش می‌کنند. حتما در فیلم‌ها و عکس‌های مختلف دیده‌اید که عروس‌های اروپایی چقدر ساده هستند. با ورق زدن آلبوم‌ها به سرعت دست‌تان می‌آید که آرایشگر از کدام سبک پیروی می‌کند و مواد آرایشی او براق است یا با کمک سایه‌ها و خطوط مات، گریم شیک و زیباتری را انجام می‌دهد. ببینید از کدام سبک خوش‌تان می‌آید و بعد برای بقیه کارها تصمیم بگیرید.

قیمت‌ آرایشگاه ها را مقایسه کنید

در مورد آرایش عروسی نرخ ثابتی وجود ندارد. قیمت رزرو آرایشگاه عروس در نقاط مختلف شهر متفاوت است. آرایشگاه‌های معروف و اسم و رسم‌دار شمال شهر برای آرایش کامل عروس (شامل خدمات آرایش صورت، مو،ناخن و پاک‌سازی پوست) در حدود دو و نیم میلیون تومان پول می‌گیرند و این مبلغ درکنار اجاره تاج و تور، رنگ مو یا مش و اپیلاسیون گاهی به 3 میلیون تومان هم می‌رسد. گذشته از این ارقام نجومی، با مبلغی کمتر از اینها هم آرایشگاه عروس پیدا می‌شود. در برخی از آرایشگاه‌های معروف ، حدود قیمت یک و نیم تا دو میلیون است. اگر این مبلغ‌ها باز هم برای‌تان گران است به سراغ آرایشگران گمنام‌تری بروید که کارشان خوب است اما هنوز شناخته شده نیستند. در بین این آرایشگران قیمت پکیج کامل آرایش عروس از 800 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان است. کمتر از این هم می‌توانید آرایشگاه عروس پیدا کنید اما بر روی حرفه‌ای بودن آرایشگر خیلی حساب نکنید.

آلبوم ها و عروس های آماده را ببینید

برای انتخاب آرایشگاه فقط به مشاهده آلبوم‌ها اکتفا نکنید. قبل از اینکه قرار داد ببندید از منشی آرایشگاه بپرسید که چه روزهایی عروس دارند و عروس خانم‌ها چه ساعتی آماده می‌شوند؟ در یکی از همان روزها به همراه یک یا دو نفر دیگر به آرایشگاه بروید و آلبوم‌ها را با عروس‌های آماده شده مقایسه کنید. در انتخاب مدل‌های آلبوم از دخترخانم‌های زیبا و خوش‌چهره استفاده می‌شود و لباس و جواهرات گران‌قیمت هم در بهتر شدن عکس‌ها تاثیر دارند. بعضی از آلبوم‌ها هم قدیمی هستند. گاهی اوقات روتوش عکس‌ها به قدری زیاد است که چهره واقعی عروس را نشان نمی‌دهد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که وقتی عروس‌های آماده شده همان آرایشگر را می‌بینید، توی ذوق‌تان بخورد. به هر حال هنر آرایشگر خوب این است که با کمک گریم مناسب، زیبایی‌های چهره هر فردی را بیشتر به معرض نمایش بگذارد.

تست گریم قبل از عروسی

یک اقدام خوب برخی از آرایشگران این است که یک هفته تا ده روز قبل از عروسی، زمانی را برای تست گریم عروس تعیین می‌کند. ممکن است این تست در قرارداد شما هزینه جداگانه‌ای داشته باشد اما می‌ارزد که برای آسایش خیال خودتان این هزینه را پرداخت کنید. اگر تاج و تور را به‌طور جداگانه تهیه کرده‌اید در روز تست گریم آنها را همراه‌تان داشته باشید. هنگام تست به اندازه کافی فرصت دارید تا نظرات‌تان را به آرایشگر بگویید و البته ببنید که چه نوع آرایش و کدام مدل مو به چهره شما بیشتر می‌آید. این روز بهترین زمان برای مشورت با آرایشگر است تا هر دو با همفکری هم به نتیجه دلخواه برسید. در این صورت استرس شما در روز عروسی کمتر می‌شود. البته درایران کمتر پیش می‌آید که آرایشگران این تست را برای شما انجام دهند اما با کمی جست و جو می‌توانید آرایشگرانی را پیدا کنید که در قراردادشان تست گریم هم دارند. این را هم بدانید که آرایشگران فقط بعد از تنظیم قرارداد اصلی این تست را برای شما انجام می‌دهند نه قبل از آن.

آرایشگاه نزدیکی را درنظر بگیرید

بهتر است آرایشگاه عروس شما تا حد امکان به محل برگزاری مراسم نزدیک باشد. اگر می‌خواهید در محدوده غربی تهران جشن بگیرید، آرایشگاه را در انتهای محله‌های شرقی انتخاب نکنید. شاید هزینه آرایش شما ارزان‌تر تمام شود اما به این فکر کنید که در روز عروسی ممکن است استرس زیادی داشته باشید و یک اتفاق غیرمنتظره برنامه زمانی رسیدن به آتلیه و سالن عروسی را به هم بزند. این نکته به ویژه در مورد عروسی‌های فصل پاییز و زمستان بیشتر اهمیت دارد چون یک باران یا برف ناگهانی برنامه‌های را به هم می‌زند. پس نسبت به یک آرایشگاه خاص تعصب نداشته باشید. این روزها آرایشگران خوب در همه جای شهر پیدا می‌شوند. فقط باید آنها شناسایی کنید و نمونه کارهای‌شان را ببینید.

  • امیر امیر